Pravidlá internetového obchodu

https://nabytokwosk.sk/

 

Predajca a vlastník internetového obchodu

„MEBLO-WOSK ALICJA MOZDOŃ”

Białka 650,

34-220 Maków Podhalański

Poľsko

IČO: 5521626845

e-mail: info@nabytokwosk.sk

telefon: +48 609 77 99 38

 

§ 1. Všeobecné ustanovenia

  1. Tento Návštevný poriadok internetového obchodu upravuje pravidlá a podmienky uzatvárania kúpnych zmlúv na diaľku prostredníctvom internetového obchodu, pravidlá realizácie týchto zmlúv vrátane dodávok, práv a povinností Zákazníka a Predávajúceho vyplývajúcich z platného práva a postup odstúpenia od zmluvy zo strany spotrebiteľa alebo podnikateľa s právom na ochranu spotrebiteľa, ako aj reklamačných postupov.
  2. V oblasti služieb poskytovaných elektronickou cestou je tento Návštevný poriadok v sülade so zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení.
  3. Každý zákazník má možnosť oboznámiť sa s Návštevným poriadkom kedykoľvek kliknutím na hypertextový odkaz “Návštevný poriadok” na webovej stránke obchodu. Návštevný poriadok je možné kedykoľvek stiahnuť a vytlačiť. Zákazník je povinný oboznámiť sa s Návštevným poriadkom pred uzavretím objednávky v internetovom obchode a jeho obsah potvrdiť označením príslušného poľa vo formulári. Akceptácia podmienok Návštevného poriadku je nevyhnutná pre realizáciu objednávky. Uzavretie kúpnej zmluvy prostredníctvom internetu a akceptácia Návštevného poriadku znamená povinnosť zaplatiť za objednaný tovar.
  4. Predávajúci vyhlasuje, že tovar dostupný a predávaný v jeho internetovom obchode je nový, bezpečný, a bez fyzických a právnych vád. Tovar plne zodpovedá vlastnostiam uvedeným a popísaným na webovej stránke obchodu. Niektoré druhy tovaru môžu byť vyhotovené na základe individuálnej objednávky zákazníka. Predávajúci si vyhradzuje možnosť predávať použitý tovar s príslušným informovaním zákazníka o vlastnostiach takéhoto tovaru.
  5. Predávajúci realizuje objednávky na celom území Slovenskej republiky. Objednávky zo zahraničia sú realizované po vopred dohodnutých podmienkach doručenia alebo montáže.
  6. Všetok tovar ponúkaný na predaj v internetovom obchode bol uvedený na trh Slovenskej republiky legálne a v súdle s platnými právnymi predpismi. Informácie o tovare uvedené na webovej stránke obchodu predstavujú výzvu na uzavretie zmluvy v zmysle § 43a Občianskeho zákonníka.
  7. Zákazník je povinný používať internetový obchod v súde s platnými právnymi predpismi a princípmi čestného obchodného styku.
  8. Zákazník využívajúci služby poskytované predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu je povinný dodržiavať tento Návštevný poriadok v rozsahu potrebnom na realizáciu jeho objednávky, pokiaľ nie je v rozpore s platnými právnymi predpismi a princípmi čestného obchodného styku.
  9. Zákazník môže udeliť súhlas na zasielanie reklamných a obchodných informácií od predávajúceho elektronickou cestou prihlásením sa do NEWSLETTERA.

 

§ 2. Elektronické služby v internetovom obchode

  1. Internetový obchod poskytuje služby prostredníctvom elektronických prostriedkov.
  2. Podmienkou uzatvorenia zmluvy je vyplnenie online objednávkového formulára, čo vedie k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Uzatvorenie zmluvy je dobrovoľné.
  3. Zmluva o poskytovaní služieb sa uzatvára elektronicky vo forme umožnenia vyplnenia objednávkového formulára zákazníkovi internetového obchodu.
  4. V internetovom obchode sú dostupné nasledujúce elektronické služby:
  5. a) Účet používateľa;
  6. b) Objednávkový formulár.
  7. Používanie účtu je možné po vykonaní dvoch krokov:
  8. a) vyplnení registračného formulára;
  9. b) kliknutí na tlačidlo „Registrácia“.
  10. V registračnom formulári je potrebné poskytnúť tieto údaje:

meno a priezvisko,

adresa,

e-mailová adresa,

telefónne číslo,

heslo.

  1. V prípade podnikateľských subjektov je potrebné uviesť názov firmy a IČO/DIČ. Účet môže byť vytvorený aj počas vyplňovania objednávkového formulára označením príslušného políčka a zadaním hesla – účet sa vytvorí po dokončení objednávky.
  2. Služba účtu je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú.
  3. Používateľ môže kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu požiadať o zrušenie účtu zaslaním požiadavky e-mailom alebo písomne na adresu poskytovateľa služieb.
  4. Objednávkový formulár
  5. Používanie objednávkového formulára začína v momente pridania prvého produktu do košíka. Objednávka sa dokončí po:
  1. a) vyplnení objednávkového formulára;
  2. b) kliknutí na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“.
  3. V objednávkovom formulári je potrebné uviesť:

meno a priezvisko,

adresu,

e-mailovú adresu,

telefónne číslo.

  1. Pre objednávku tovaru je potrebné uviesť:

množstvo tovaru,

miesto a spôsob doručenia,

spôsob platby.

  1. V prípade podnikateľských subjektov je potrebné uviesť názov firmy a IČO/DIČ.
  2. Služba objednávkového formulára je poskytovaná bezplatne. Zmluva o poskytovaní tejto služby je uzatvorená na dobu určitú od vyplnenia formulára a končí jeho odoslaním predávajúcemu alebo jeho opustením.
  3. Objednávky cez internet je možné realizovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
  4. Technické požiadavky na používanie elektronických služieb:

zariadenie s pripojením na internet,

internetový prehliadač podporujúci cookies (napr. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera),

aktívny e-mailový účet.

  1. Reklamácie

Reklamácie týkajúce sa elektronických služieb alebo fungovania internetového obchodu (s výnimkou reklamácií tovaru uvedených v obchodných podmienkach) môžu byť podané:

  1. a) písomne na adresu poskytovateľa;
  2. b) elektronicky na e-mailovú adresu poskytovateľa.

Odporúča sa uviesť v reklamácii:

informácie o probléme (druh a dátum vzniku problému);

požiadavky používateľa;

kontaktné údaje.

Poskytovateľ sa zaväzuje odpovedať na reklamácie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní od ich prijatia.

  1. Používateľ je povinný používať internetový obchod v súlade so zákonom, dobrými mravmi a rešpektovať práva poskytovateľa a tretích osôb.

 

§ 3. Podmienky uzatvárania kúpnej zmluvy

  1. Uzatvorenie kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim nastáva po predchádzajúcom podaní Objednávky zo strany Zákazníka prostredníctvom Objednávkového formulára na internetovom obchode v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (VOP).
  2. Na uzatvorenie platnej a záväznej kúpnej zmluvy Zákazník vykonáva výbor podľa ponuky zobrazenej na internetovom obchode, určuje počet Tovaru, ktorý chce zakúpiť, a pokiaľ je to možné, špecifikuje vlastnosti objednávaného Tovaru a jeho špecifikácie. Spolu s výborom Tovaru Zákazník vyplní internetový Objednávkový formulár, kde uvedie údaje potrebné na vybavenie objednávky Predávajúcim, ako sú napr. počet, miesto doručenia a formy platby – na základe zobrazených pokynov a informácií dostupných na stránke a uvedených v týchto VOP.
  3. Registrácia Účtu zákazníka v internetovom obchode je dobrovoľná a bezplatná.
  4. V prípade, že Predávajúci poskytuje možnosť objednania Tovaru, ktorý je vyrobený na individuálnu objednávku Zákazníka, Zákazník spolu s internetovým objednávkovým formulárom zašle obsah potrebný na zhotovenie Tovaru, t. j. text, grafiku, rozmery a iné, v súde s technickými požiadavkami uvedenými pri popise Tovaru, alebo si vyberie vhodnú špecifikáciu Tovaru z variantov dostupných od Predávajúceho.
  5. Predávajúci po prijatí objednávky bez zbytočného odkladu zašle Zákazníkovi elektronickou formou na uvedenú e-mailovú adresu potvrdenie o prijatí objednávky, ktoré zároveň slúži ako potvrdenie objednávky.
  6. Správa s potvrdením objednávky predstavuje moment uzatvorenia kúpnej zmluvy a obsahuje všetky predtým dohodnuté podmienky kúpnej zmluvy, predovšetkým počet a druh objednaného Tovaru, jeho špecifikáciu v prípade objednávky Tovarov s individuálnymi vlastnosťami určenými Zákazníkom, celkovú cenu na cenu na \u00fhradú (určenú v eurách) vrátane nákladov na doručenie a výšku poskytnutých zliav (ak sa uplatňujú).
  7. Ak Zákazník má nárok na viacero zliav pochádzajúcich z rôznych zdrojov/promocií, tieto sa sčítavajú iba v prípade, že to je výslovne uvedené v pravidlách promočnej akcie. V opačnom prípade je možné pri jednom nákupe uplatniť len jednu zľavu (jednu promočnú akciu).
  8. Uchovanie, zabezpečenie a sprístupnenie obsahu uzatvorenej kúpnej zmluvy Zákazníkovi prebieha nasledujúcimi spôsobmi:
  9. a) sprístupnením týchto VOP na webovej stránke internetového obchodu;
  10. b) zaslaním správy na e-mail Zákazníka.
  11. Obsah kúpnej zmluvy je navyše uchovaný a zabezpečený v informačnom systéme internetového obchodu Predávajúceho.

 

§ 4. Realizácia objednávky

  1. Predajca zodpovedne realizuje objednávky zákazníkov podľa poradia ich prijatia.
  2. Všetky produkty zobrazené na ilustračných fotografiách sa vyrábajú až po prijatí objednávky a nie sú fyzicky skladom v obchode.
  3. Priemerná doba realizácie objednávky na jednotlivé produkty je približne od 2 do 8 týždňov.
  4. Doba realizácie objednávky zahŕňa čas potrebný na prípravu objednávky (výroba, kompletizácia, lakovanie, balenie a odovzdanie zásielky kuriérovi).
  5. Doba doručenia objednávky závisí od zvoleného spôsobu dopravy a môže sa líšiť podľa vybraného dopravného prostriedku zákazníka.
  6. V predvianočnom období si predajca vyhradzuje právo na predĺženie doby realizácie objednávok. Zákazník je po nákupe vždy informovaný o predpokladanom termíne realizácie svojej objednávky a má možnosť ho odmietnuť.

Platba za objednávku

Zákazník na Slovensku nie je povinný platiť zálohu za objednaný produkt.

Platbu za objednávku je možné realizovať:

V hotovosti pri doručení tovaru (dobierka), alebo

Bankovým prevodom deň pred plánovaným doručením tovaru.

  1. V prípade výnimočných okolností alebo nemožnosti realizácie objednávky v uvedenej lehote predajca okamžite kontaktuje zákazníka, aby spoločne dohodli ďalší postup, ako je napríklad:

stanovenie iného termínu realizácie objednávky alebo

zmena spôsobu doručenia.

 

§ 5. Dodanie a doručenie tovaru

  1. Doručenie tovaru prebieha prostredníctvom firemnej dopravy, kuriérskej spoločnosti alebo iným spôsobom dohodnutým medzi stranami, ktorý nepredstavuje neprimerané a neodôvodnené náklady pre predajcu ani pre zákazníka.
  2. Objednaný tovar je doručený na základe výberu zákazníka buď priamo na adresu uvedenú v internetovom formulári objednávky, ktorú zákazník potvrdil ako doručovaciu adresu, alebo si ho zákazník osobne vyzdvihne na odbernom mieste uvedenom pri realizácii objednávky.
  3. Zákazník je povinný uviesť správnu a presnú adresu, na ktorú sa má tovar doručiť. Miestom plnenia povinnosti je adresa uvedená zákazníkom ako doručovacia adresa.
  4. Tovar je vždy zabalený tak, aby zodpovedal jeho vlastnostiam a zabránilo sa jeho poškodeniu, strate alebo zničeniu počas prepravy. Ak je to potrebné, v popise tovaru je uvedené upozornenie na charakter tovaru, napríklad: „Opatrne – borovicový nábytok“ alebo „Opatrne – presklený nábytok“. Predajca poistení zásielku na sumu zodpovedajúcu hodnote objednávky alebo vyššiu.
  5. Predajca dodáva tovar prechodom fyzického vlastníctva alebo kontroly nad tovarom na zákazníka bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, najneskôr však do 8 týždňov odo dňa uzavretia zmluvy.
  6. Lehota 8 týždňov sa môže predľížiť v období dovoleniek, pred sviatkami alebo pri výraznej absencii personálu predajcu z dôvodu choroby alebo iných nepredvídaných udalostí. O predľžení lehoty realizácie objednávky bude predajca zákazníka informovať.
  7. Pri odovzdaní tovaru vystavuje predajca faktúru DPH v elektronickej alebo papierovej forme. Na žiadosť zákazníka vystaví predajca faktúru DPH v elektronickej alebo papierovej forme. Spotrebiteľom-podnikateľom poskytuje predajca výlučne faktúry DPH.
  8. Očakávaný čas doručenia tovaru je 2 až 7 dní od dňa odoslania zásielky, v závislosti od vybranej formy doručenia. Celková maximálna lehota doručenia tovaru nesmie prekročiť 7 dní.
  9. Ak zákazník odmietne prevziať doručený tovar v termíne určenom predajcom, nový termín doručenia sa dohodne s prihliadnutím na možnosti a plány dopravy predajcu. V takom prípade môže zákazník zmeniť spôsob doručenia, čo spôsobí potrebu opätovného prepočtu ceny dopravy, ktorú hradí zákazník.
  10. Po zrušení zmluvy predajca bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa zrušenia zmluvy, vráti všetky uhradené sumy v súlade s podmienkami zmluvy.
  11. Meble sú dodávané zákazníkovi vcelku, zmontované, a nie je potrebné ich samostatne skladať. Výnimku tvoria stoly so skrutkovanými nohami a postele so skrutkovanými bočnými dielmi. V popise produktu na webovej stránke je uvedená informácia, či je produkt dodávaný vcelku alebo v dieloch.
  12. Za dodatočný poplatok je možné zabezpečiť montáž nábytku, najmä v prípade kuchynského nábytku alebo iného nábytku netypického tvaru alebo rozmerov.
  13. Doručenie tovaru nezahŕňa vynášku tovaru do miesta bydliska. Tovar sa vydáva z vozidla bez zdviháku a vyžaduje zabezpečenie dostatočného počtu osôb na vyloženie tovaru z vozidla zákazníkom.
  14. Pri doručení prostredníctvom kuriérskej spoločnosti predajca nezodpovedá za stratu, škodu alebo poškodenie zásielky. Zákazník je informovaný o momente odoslania zásielky kuriérom. V správe dostane názov kuriérskej spoločnosti a číslo zásielky. V prípade škody alebo poškodenia tovaru je zákazník povinný spísať protokol o škode s kuriérom a na jeho základe podať reklamáciu priamo predajcovi. V prípade absencie protokolu o škode nebude reklamácia predajcom uznaná.

 

§ 6. Cena a náklady na dodanie tovarov alebo služieb

  1. Predávajúci v Košíku uvádza:

Cenu tovaru alebo služby;

Náklady na dodanie tovaru.

  1. Za dodanie predávajúci neúčtuje žiadne dodatočné poplatky.
  2. Náklady na dodanie tovaru znáša kupujúci. Náklady na dodanie sa vypočítavajú individuálne. Výška nákladov na dopravu závisí od:

územia krajiny, kam sa objednávka odosiela,

množstva objednaného tovaru,

hmotnosti tovaru,

spôsobu a miesta odoslania zásielky.

  1. Kupujúci je priebežne informovaný o možných nákladoch na dopravu, ktoré sú uvádzané počas vypĺňania internetového objednávkového formulára. Konečný a záväzný výpočet nákladov na dodanie je vykonaný v prvej fáze zadávania objednávky online (v Košíku).

 

§ 7. Spôsoby platby

  1. V rámci fungovania internetového obchodu sú možné nasledujúce spôsoby platby:
  2. a) platba v hotovosti pri osobnom odbere;
  3. b) platba na dobierku pri prevzatí zásielky;
  4. c) platba bankovým prevodom na účet predávajúceho: vo forme platby vopred, za celú objednávku vrátane nákladov na doručenie, najneskôr v deň pred plánovaným termínom doručenia.
  5. Spôsob platby za cenu tovaru a náklady na doručenie tovaru určuje predávajúci v nákupnom košíku.

V prípade, že si zákazník vyberie:

  1. a) platbu na dobierku pri prevzatí zásielky, alebo
  2. b) platbu v hotovosti pri osobnom odbere,

je zákazník povinný uhradiť platbu pri prevzatí tovaru.

  1. V prípade, že si zákazník vyberie platbu bankovým prevodom, je povinný uhradiť celkovú sumu najneskôr v deň pred plánovaným termínom doručenia.

 

§ 8. Reklamácie spotrebiteľov

  1. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi a podnikateľovi s právami spotrebiteľa za súlad tovaru s kúpnou zmluvou v súlade s ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ďalšími príslušnými právnymi predpismi.
  2. Zodpovednosť predávajúceho sa vzťahuje na nesúlad tovaru s kúpnou zmluvou, ktorý existoval v čase jeho dodania.
  3. Predávajúci zodpovedá za nesúlad tovaru s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví do dvoch rokov od dátumu dodania tovaru kupujúcemu.
  4. Tovar nie je v súlade so zmluvou, ak:
  5. a) nemá vlastnosti, ktoré by mal mať tovar daného druhu vzhľadom na jeho účel uvedený v zmluve alebo vyplývajúci z okolností či použitia;
  6. b) nemá vlastnosti, ktoré predávajúci výslovne potvrdil, vrátane prezentácie vzorky alebo modelu;
  7. c) nie je vhodný na účel, o ktorom kupujúci informoval predávajúceho pri uzatvorení zmluvy, a predávajúci tento účel nenamietal;
  8. d) bol kupujúcemu dodaný v nekompletnom stave.
  9. V prípade zistenia nesúladu tovaru s kúpnou zmluvou počas lehoty uvedenej v bode 3 je spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa povinný o tejto skutočnosti informovať predávajúceho jedným z nasledujúcich spôsobov:
  10. a) elektronicky na e-mailovú adresu predávajúceho;
  11. b) písomne zaslaním alebo osobným doručením oznámenia na poštovú adresu predávajúceho.
  12. Oznámenie by malo obsahovať aspoň tieto údaje:
  13. a) meno a priezvisko a adresu osoby podávajúcej reklamáciu;
  14. b) špecifikáciu reklamovaného tovaru (názov, výrobca, farba, veľkosť);
  15. c) dôkaz o kúpe reklamovaného tovaru;
  16. d) popis nesúladu tovaru s kúpnou zmluvou;
  17. e) dátum zistenia vady;
  18. f) okolnosti odôvodňujúce reklamáciu;
  19. g) dátum podania reklamácie;
  20. h) požiadavku reklamujúceho;
  21. i) podpis osoby podávajúcej reklamáciu;
  22. j) súhlas so spracovaním e-mailovej adresy predávajúcim – v prípade výberu elektronickej formy oznámenia.
  23. V prípade problémov s vytvorením oznámenia o zistených vadách Tovaru môže Spotrebiteľ využiť reklamačný formulár, ktorý tvorí prílohu k tomuto obchodnému poriadku. Predávajúci však nevyžaduje použitie ani vyplnenie uvedeného formulára na účinné uplatnenie reklamácie.
  24. Ak to povaha Tovaru umožňuje, za účelom posúdenia reklamácie je Spotrebiteľ alebo Podnikateľ so spotrebiteľskými právami povinný, po dohode s Predávajúcim, bez zbytočného odkladu zaslať reklamovaný Tovar na adresu Predávajúceho, prípadne ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe ním poverenej.
  25. Ak spotrebný Tovar nie je v súlade s Kúpnou zmluvou, Spotrebiteľ alebo Podnikateľ so spotrebiteľskými právami môže požadovať:

opravu;

výmenu.

  1. Predávajúci odpovedá na reklamáciu Spotrebiteľa bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia. Ak reklamácia nie je vybavená v uvedenej lehote, považuje sa za uznanú.
  2. V prípade zamietnutia reklamácie zo strany Predávajúceho a nesúhlasu Spotrebiteľa alebo Podnikateľa so spotrebiteľskými právami s rozhodnutím, môže sa obrátiť na mediáciu alebo rozhodcovské konanie (pozri § 12 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov).
  3. Odpoveď na reklamáciu Predávajúci doručuje Spotrebiteľovi písomne alebo na inom trvanlivom nosiči (napr. USB kľúč, CD/DVD).
  4. Ak je reklamácia uznaná, Predávajúci vráti Spotrebiteľovi náklady na odoslanie Tovaru, ako aj náklady na doručenie, odstránenie vád alebo výmenu Tovaru za nový. Predávajúci vykoná opravu alebo výmenu v primeranej lehote odo dňa, keď bol informovaný o nesúlade s Kúpnou zmluvou.
  5. Ak uvedenie Tovaru do súladu s Kúpnou zmluvou spôsobom zvoleným Spotrebiteľom nie je možné alebo by pre Predávajúceho predstavovalo neprimerané náklady, môže: a) vykonať výmenu namiesto opravy, ktorú požadoval Spotrebiteľ; b) vykonať opravu namiesto výmeny, ktorú požadoval Spotrebiteľ.
  6. Predávajúci má právo odmietnuť uviesť Tovar do súladu s Kúpnou zmluvou, ak by oprava alebo výmena nebola možná alebo by predstavovala neprimerané náklady.
  7. V takom prípade má Spotrebiteľ alebo Podnikateľ so spotrebiteľskými právami právo podať vyhlásenie o: a) znížení ceny; b) odstúpení od zmluvy.
  8. Nezávisle od vyššie uvedeného, právo podať vyhlásenie o:
  9. a) znížení ceny;
  10. b) odstúpení od zmluvy,
  11. prislúcha Spotrebiteľovi alebo Podnikateľovi so spotrebiteľskými právami v prípadoch, keď Predávajúci:
  12. a) neuviedol Tovar do súladu s Kúpnou zmluvou;
  13. b) pokus Predávajúceho o uvedenie Tovaru do súladu s Kúpnou zmluvou bol neúspešný a nesúlad stále pretrváva;
  14. c) nesúlad Tovaru s Kúpnou zmluvou je natoľko závažný, že oprávňuje na vyššie uvedené vyhlásenia bez predchádzajúceho využitia prostriedkov uvedených v bode 9;
  15. d) vyhlásenie Predávajúceho naznačuje, že nesúlad nebude odstránený v primeranej lehote alebo bez nadmerných nepríjemností pre Spotrebiteľa alebo Podnikateľa, pričom odstúpenie od zmluvy je možné iba v prípade závažného nesúladu Tovaru s Kúpnou zmluvou.
  16. Predávajúci vráti spotrebiteľovi sumu v dôsledku uplatnenia práva na zníženie ceny bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa prijatia oznámenia o znížení ceny.

Zníženie ceny musí byť priamo úmerné cene podľa zmluvy, v rámci ktorej hodnota tovaru nezodpovedajúceho zmluve zostáva k hodnote tovaru zodpovedajúceho zmluve.

  1. Právo na odstúpenie od zmluvy sa vzťahuje výlučne na tovar, ktorý nie je v súlade so zmluvou, s výnimkou ustanovení čl. 23.
  2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy aj v prípade iných tovarov ako tých, ktoré nie sú v súlade so zmluvou, zakúpených spoločne s tovarmi nezodpovedajúcimi zmluve, ak nemožno rozumne očakávať, že by spotrebiteľ súhlasil s ponechaním iba tovaru, ktorý zodpovedá zmluve.
  3. V prípade odstúpenia od zmluvy:
  4. a) Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar predávajúcemu;
  5. b) Predávajúci vráti spotrebiteľovi cenu najneskôr do 14 dní od prijatia tovaru alebo dôkazu o jeho zaslaní. Vrátenie ceny sa uskutoční rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ.
  6. Spotrebiteľ môže predávajúcemu oznámiť iný spôsob vrátenia ceny, než je uvedený v čl. 22 bod 2.

 

§ 9. Odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku

  1. S výhradou ods. 16 tohto paragrafu má spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku bez udania dôvodu a bez akýchkoľvek nákladov do 14 dní.
  2. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od: a) zmluvy, na základe ktorej predávajúci odovzdáva tovar a zaväzuje sa preniesť jeho vlastnícke práva – odo dňa prevzatia tovaru (štandardného nábytku) spotrebiteľom alebo osobou ním určenou, ktorá nie je prepravcom, a v prípade zmluvy, ktorá:

zahŕňa viacero tovarov dodávaných samostatne, po častiach alebo v dieloch – odo dňa prevzatia posledného tovaru, jeho časti alebo dielu;

spočíva v pravidelnom dodávaní tovaru po stanovenú dobu – odo dňa prevzatia prvého z tovarov; b) ostatných zmlúv – odo dňa uzatvorenia zmluvy (neštandardný nábytok).

  1. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy tak, že podá vyhlásenie o odstúpení od zmluvy. Vyhlásenie je možné podať na formulári, ktorý je prílohou tohto obchodného poriadku.
  2. Predávajúci umožňuje podanie vyhlásenia o odstúpení od zmluvy: a) elektronicky:

prostredníctvom vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou obchodného poriadku;

podaním vyhlásenia na internetovej stránke predávajúceho; b) písomne, na poštovú adresu predávajúceho, podľa individuálnej voľby zákazníka.

  1. Predávajúci bezodkladne zašle zákazníkovi na trvanlivom nosiči potvrdenie o prijatí vyhlásenia o odstúpení od zmluvy, ktoré bolo podané spôsobom uvedeným v ods. 5 písm. a).
  2. Na dodržanie lehoty určenej v ods. 1 postačuje odoslanie vyhlásenia zákazníka o odstúpení od zmluvy pred jej uplynutím.
  3. Predávajúci bezodkladne potvrdí zákazníkovi prijatie vyhlásenia o odstúpení od zmluvy a informuje ho o ďalšom postupe, vrátane spôsobu vrátenia tovaru, a v prípade otázok poskytne odpovede.
  4. Predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 kalendárnych dní od prijatia vyhlásenia zákazníka o odstúpení od zmluvy, vráti zákazníkovi kúpnu cenu.
  5. Predávajúci uskutoční vrátenie platby rovnakým spôsobom, aký použil zákazník, pokiaľ zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom vrátenia platby, ktorý pre neho neznamená žiadne náklady.
  6. Ak sa predávajúci po získaní súhlasu od kupujúceho nezaviazal, že si tovar sám vyzdvihne, predávajúci môže zadržať vrátenie prijatých platieb, vrátane nákladov na doručenie tovaru, až do chvíle, keď tovar dostane späť, alebo kým kupujúci neposkytne dôkaz o jeho odoslaní, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.
  7. Ak si spotrebiteľ zvolil spôsob doručenia tovaru iný ako najlacnejší štandardný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré mu vznikli.
  8. Kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe oprávnenej predávajúcim bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy, pokiaľ predávajúci nenavrhol, že si tovar vyzdvihne sám. Na dodržanie lehoty stačí odoslanie tovaru pred jej uplynutím.
  9. Kupujúci nesie iba priame náklady na vrátenie tovaru.
  10. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo jeho používaním spôsobom, ktorý presahuje rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. To znamená, že kupujúci má právo tovar posúdiť a skontrolovať, avšak iba tak, ako by to mohol urobiť v kamennej predajni (napr. skontrolovať jeho kompletnosť a technické parametre). Spotrebiteľ však nemôže tovar bežne používať; v opačnom prípade môže byť pri odstúpení od zmluvy povinný uhradiť dodatočné náklady spojené so znížením hodnoty tovaru.
  11. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na spotrebiteľa v prípade zmlúv uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, a to najmä:
  12. a) ak je predmetom zmluvy tovar, ktorý bol vyrobený podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo určený na jeho osobitné potreby;
  13. b) ak je predmetom zmluvy tovar, ktorý po doručení vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne splynul s iným tovarom, napr. nábytok vyrobený na mieru (kuchynský nábytok, vstavané skrine).
  14. V prípade, že reklamácia alebo odstúpenie od zmluvy nie je vybavené v určenej lehote, považuje sa za uznané zo strany predávajúceho. Neprehodnotenie reklamácie v stanovenom čase sa však nepovažuje za automatické uznanie nároku na reklamáciu.
  15. Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku sa nevzťahuje na subjekty iné ako spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý má práva spotrebiteľa v zmysle tejto legislatívy a obchodných podmienok.

 

§ 10. Ustanovenia týkajúce sa podnikateľov

  1. Tento článok obchodných podmienok a všetky jeho ustanovenia sú určené výlučne pre klientov alebo používateľov služieb, ktorí nie sú spotrebiteľmi, a teda sú pre nich záväzné.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej so zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia. Odstúpenie od zmluvy môže byť vykonané bez uvedenia dôvodu a nemôže zakladať žiadne nároky voči predávajúcemu zo strany zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom.
  3. V prípade zákazníkov, ktorí sú používateľmi služieb a nie sú zároveň spotrebiteľmi, môže poskytovateľ služieb vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronickej služby s okamžitou účinnosťou, a to aj bez uvedenia dôvodu, za predpokladu, že zákazníkovi doručí príslušné vyhlásenie.
  4. Predávajúci má právo obmedziť dostupné spôsoby platby na niekoľko alebo iba jeden spôsob pre jednotlivé alebo všetky tovary. Predávajúci môže požadovať platbu vopred, či už v plnej výške alebo čiastočne, bez ohľadu na zvolený spôsob platby alebo skutočnosť, že bola uzavretá kúpna zmluva.
  5. Riziko náhodnej straty alebo poškodenia produktu prechádza na kupujúceho okamihom odovzdania objednaného produktu dopravcovi. Od okamihu odovzdania produktu dopravcovi prechádzajú na klienta, ktorý nie je spotrebiteľom, všetky výhody a povinnosti spojené s tovarom. Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratu, zníženie hodnoty alebo poškodenie tovaru od okamihu prevzatia dopravcom až po jeho doručenie klientovi.
  6. Klient, ktorý nie je spotrebiteľom, je povinný skontrolovať zásielku v čase a spôsobom obvyklým pre tento druh zásielok. Ak zistí, že počas prepravy došlo k poškodeniu alebo strate produktu, je povinný vykonať všetky potrebné kroky na určenie zodpovednosti dopravcu.
  7. Predávajúci informuje, že v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka Slovenskej republiky je zodpovednosť za vady tovaru voči klientom, ktorí nie sú spotrebiteľmi, vylúčená.
  8. Zodpovednosť predávajúceho, bez ohľadu na jej právny základ, je obmedzená na výšku zaplatenej ceny a nákladov na doručenie vyplývajúcich zo zmluvy, maximálne však do výšky 1.000,00 EUR. Predávajúci zodpovedá len za typické a predvídateľné škody ku dňu uzavretia zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie pri doručení zásielky.
  9. Všetky spory medzi predávajúcim a klientom, ktorý nie je spotrebiteľom, budú podliehať jurisdikcii súdu príslušného podľa sídla predávajúceho alebo poskytovateľa služieb.

 

§ 11. Všeobecné záručné podmienky a zásady používania nábytku z masívneho dreva

Povinnosti predávajúceho:

Predávajúci je povinný odovzdať kupujúcemu plnohodnotný nábytok v originálnom balení, na ktorý poskytuje záruku.

Záruka kvality:

Záruka sa vzťahuje na vysokú kvalitu a správnu funkciu nábytku za podmienky, že sa používa v súlade s jeho určením a je správne umiestnený.

Reklamácia vád:

V prípade zistenia vád počas záručnej doby sa predávajúci zaväzuje tieto vady bezplatne odstrániť do 60 dní od oznámenia vady, ak nie je v zmluve dohodnuté inak.

Povinnosť oznámenia vady:

Kupujúci je povinný oznámiť vadu písomne bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 7 dní od jej zistenia. Zanedbanie tejto povinnosti môže viesť k zániku nárokov zo záruky.

Formulár a spôsob nahlásenia vady:

Kupujúci musí podať písomnú reklamáciu obsahujúcu opis poškodenia.

Spôsob riešenia reklamácie:

Voľba spôsobu odstránenia vady (oprava alebo výmena) patrí predávajúcemu.

Riešenie reklamácií vo vzdialených lokalitách:

Reklamácie mimo vzdialenosti 100 km od sídla výrobcu sa riešia po vzájomnej dohode o termíne a spôsobe dopravy alebo pri najbližšej preprave do danej oblasti. O termíne bude zákazník vopred informovaný.

Dĺžka záručnej doby:

Záručná doba je 24 mesiacov od dátumu odovzdania tovaru zákazníkovi. Tento dátum musí byť potvrdený pečiatkou predajného miesta a čitateľným podpisom predajcu alebo dokladom o zaplatení.

Doklad o kúpe:

Kupujúci je povinný preukázať sa dokladom o kúpe, ktorý predávajúci vystaví pri zakúpení tovaru.

Zásady správneho používania nábytku:

Použitie podľa určenia:

Nábytok musí byť používaný výhradne v súlade s jeho určením. Použitie v rozpore s určením vylučuje uplatnenie záruky.

Vhodné prostredie:

Nábytok sa musí používať v uzavretých, vetraných priestoroch chránených pred škodlivými poveternostnými vplyvmi.

Umiestnenie mimo zdrojov tepla:

Nábytok nesmie byť umiestnený v blízkosti zdrojov tepla alebo na miestach s priamym slnečným žiarením.

Vyrovnané umiestnenie:

Nábytok musí byť rovnomerne nastavený (vyrovnaný).

Ochrana povrchov:

Treba sa vyhnúť kontaktu povrchu s vysokými teplotami, vodou alebo rozpúšťadlami. Tieto faktory môžu poškodiť voskovaný povrch, čo sa prejavuje vo forme zmien farby a zmatnenia.

Čistenie nábytku:

Nábytok sa smie čistiť iba prostriedkami určenými na voskované povrchy. Pri čistení je potrebné vyhnúť sa silnému treniu alebo používaniu drsných materiálov, ktoré môžu poškriabať povrch.

Zakázané chemikálie:

Je zakázané používať rozpúšťadlá, čistiace prostriedky s vysokým obsahom chemikálií alebo nadmerné množstvo vody. Tieto látky môžu preniknúť do dreva, spôsobiť jeho deformáciu a zničiť voskovaný povrch.

Podmienky skladovania:

Teplota v miestnosti, kde je nábytok uložený, musí byť v rozmedzí 18–22 °C a vlhkosť vzduchu 40–60 %. Drevo ako hygroskopický materiál reaguje na zmenu vlhkosti a teploty, čo môže spôsobiť deformácie alebo drobné trhliny.

Tento preklad a úprava sú vykonané v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Záruka výrobcu sa nevzťahuje na:

Poškodenia a množstevné nedostatky súčastí a príslušenstva nábytku predávaného z výstavnej plochy, ktoré boli zistené pri uzatváraní zmluvy a o ktorých bol zákazník informovaný pred kúpou.

Poškodenia spôsobené náhodnými udalosťami alebo inými okolnosťami nezávislými od výrobcu.

Poškodenia vzniknuté v dôsledku nesprávneho alebo neodborného používania, skladovania a údržby nábytku.

Poškodenia spôsobené opravou alebo úpravou nábytku na základe požiadavky kupujúceho, ak bol zákazník o rizikách takýchto poškodení informovaný a tieto riziká prijal na vlastnú zodpovednosť.

Poškodenia spôsobené nepriaznivými klimatickými podmienkami, najmä vlhkosťou v okolí nábytku, deformáciami, mikroprasklinami, ako aj extrémnymi teplotami alebo priamym slnečným žiarením.

Akékoľvek poškodenia vzniknuté nesprávnym používaním a prirodzeným opotrebovaním výrobku pri každodennom používaní.

Poškodenia spôsobené domácimi zvieratami.

Poškodenia vzniknuté použitím čistiacich prostriedkov obsahujúcich: ocot, rozpúšťadlá, alkohol a ich deriváty.

Záruka sa nevzťahuje ani na „prirodzené“ vady vyplývajúce z prirodzenej práce dreva, ako napríklad:

Zmeny farby spôsobené oxidáciou a slnečným žiarením, napríklad u bieleho nábytku možnosť vzniku farebných odchýlok v dôsledku prirodzenej reakcie štruktúry borovicového dreva.

Hrče, ktoré sú charakteristickým znakom tohto prírodného materiálu.

Prirodzené rozdiely v štruktúre a odtieňoch dreva.

Prirodzené nerovnosti, odery, ryhy, praskliny, štrbiny, dierky, prehĺbeniny, nerovné hrany, rôznorodé letokruhy a iné nepravidelnosti v štruktúre dreva, ktoré sú úmyselne zachované v procese výroby a súvisia s jeho biologickým pôvodom.

Výrobky z dreva sú ručne vyrábané a môžu sa mierne líšiť od prezentovaných fotografií. Tolerancia rozmerov nábytku voči deklarovaným rozmerom je približne 1–2 cm. Všetky tieto znaky sú zámerné a zdôrazňujú prirodzenosť, autentickosť, originalitu a jedinečnosť dreva. Každý výrobok je unikátny. Označenie „masívne drevo“ alebo „vyrobené z dreva“ potvrdzuje, že na výrobu bolo použité prírodné drevo, spájané alebo použité v celku. Žiadna z vyššie uvedených charakteristík ani charakteristiky vyplývajúce z prirodzenej práce dreva, ktoré sa môžu objaviť v budúcnosti, nie sú dôvodom na reklamáciu.

Fotografie ponúk:

Zverejnené fotografie nemusia presne zodpovedať farbám nábytku a jeho povrchovej úpravy. Farby na vzorkovníku závisia od nastavenia a farebného spektra monitorov zákazníkov. Drevo ako prírodný materiál má svoju štruktúru a jedinečné rysy, ktoré zaručujú, že každý kus nábytku má svoj jedinečný charakter. Prirodzené vlastnosti dreva môžu spôsobiť farebné rozdiely v jednotlivých častiach, ako aj rozdiely v usporiadaní letokruhov a štruktúre dreva. Nerovnosti štruktúry a letokruhov, hrče, zafarbenia, praskliny, prehĺbeniny a pukliny sú výsledkom ručnej výroby a prirodzenými vlastnosťami dreva.

V prípade nesúladu tovaru so zmluvou:

V súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky má zákazník právo na právnu ochranu na náklady predávajúceho. Tieto práva si môže zákazník uplatniť nezávisle od poskytnutej záruky.

 

§ 12. Spracovanie osobných údajov

  1. Správcom osobných údajov je Predávajúci a tieto údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“) a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“). Osobné údaje sú spracúvané na základe a za účelmi stanovenými touto zmluvou a platnými právnymi predpismi.
  2. Predávajúci sa zaväzuje spracúvať zverené osobné údaje v súlade s týmto pravidlami, Zákonom, GDPR a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi.
  3. Zákazník vyjadruje súhlas so zhromažďovaním, uchovávaním a spracúvaním osobných údajov Predávajúcim v rozsahu potrebnom na splnenie objednávky tovaru alebo služby z internetového obchodu.
  4. Podrobné podmienky zhromažďovania, spracúvania a ochrany osobných údajov Predávajúcim sú uvedené v sekcii „Ochrana osobných údajov“ na webovej stránke 5. internetového obchodu.
  5. Správca údajov používa primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov v súlade s rizikami a kategóriami údajov, ktoré sú chránené. Predovšetkým chráni údaje pred neoprávneným sprístupnením, odcudzením, spracovaním, stratou, zmenou alebo zničením. Podrobný rozsah ochrany je upravený v politike ochrany osobných údajov (bezpečnostná politika, pravidlá ochrany osobných údajov, manuál na správu informačných systémov).
  6. Každá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané, má právo na:
  7. a) dohľad a kontrolu spracúvania osobných údajov vedených Predávajúcim v databáze zákazníkov internetového obchodu,
  8. b) získanie komplexnej informácie, či takáto databáza existuje a je spravovaná Predávajúcim,
  9. c) identifikáciu správcu údajov, jeho adresy, sídla a názvu, a ak je správcom fyzická osoba, identifikáciu jej mena, priezviska a miesta bydliska,
  10. d) získanie informácie o účele, rozsahu, spôsobe a trvaní spracúvania údajov v takejto databáze,
  11. e) získanie informácií v zrozumiteľnej forme o obsahu spracúvaných údajov,
  12. f) zistenie zdroja, z ktorého pochádzajú údaje, ktoré sa jej týkajú, pokiaľ správca nie je povinný zachovávať mlčanlivosť,
  13. g) požiadanie o doplnenie, aktualizáciu, opravu osobných údajov, dočasné pozastavenie spracúvania alebo ich vymazanie, ak sú neúplné, neaktuálne, nepravdivé, alebo boli získané v rozpore so zákonom, alebo sú nadbytočné vzhľadom na účel ich spracúvania.

7 Zákazník má právo na prístup k obsahu spracúvaných osobných údajov, ich opravu, ako aj požiadanie o ich vymazanie. Správca osobných údajov je povinný zabezpečiť doplnenie, aktualizáciu, opravu údajov, dočasné alebo trvalé zastavenie ich spracovania alebo ich odstránenie z databázy okamžite po doručení žiadosti, pokiaľ ich spracovanie nevyžadujú osobitné právne predpisy.

  1. Zákazník pri dokončovaní objednávky vyjadruje súhlas so zhromažďovaním a spracovaním osobných údajov v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. a GDPR.
  2. Údaje môžu byť odovzdané inému subjektu len v prípadoch, keď to vyžaduje zákon alebo je to nevyhnutné na realizáciu objednávky.

 

§ 13. Konečné ustanovenia

  1. V otázkach neupravených týmto Obchodným poriadkom sa uplatňujú ustanovenia slovenského právneho poriadku, a to najmä:
  2. a) Občiansky zákonník (zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov);
  3. b) Zákon o ochrane spotrebiteľa (zákon č. 250/2007 Z. z. v znení neskorších predpisov);
  4. c) Autorský zákon (zákon č. 185/2015 Z. z. v znení neskorších predpisov);
  5. d) Zákon o ochrane osobných údajov (zákon č. 18/2018 Z. z.);
  6. e) Zákon o elektronickom obchode (zákon č. 22/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov);
  7. f) Zákon o ochranných známkach a iných priemyselných právach (zákon č. 506/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov).
  8. Všetky diela uvedené na webovej stránke Internetového obchodu, vrátane grafiky, textov a logotypov, sú chránené v súlade s ustanoveniami Autorského zákona (zákon č. 185/2015 Z. z.).
  9. Všetky názvy tovarov uvedené v Internetovom obchode slúžia na identifikačné účely a môžu byť chránené a registrované na základe príslušných ustanovení Zákona o ochranných známkach a iných priemyselných právach (zákon č. 506/2009 Z. z.).
  10. Ak by niektoré ustanovenie tohto Obchodného poriadku bolo menej výhodné pre zákazníka ako ustanovenia slovenského práva, také ustanovenie je neplatné. Namiesto neho sa uplatnia príslušné ustanovenia slovenského práva. Ak také ustanovenia neexistujú, je potrebné upraviť tieto podmienky spôsobom, ktorý bude zodpovedať zákonným normám.
  11. Obchodný poriadok Internetového obchodu je k dispozícii bezplatne, kedykoľvek, prostredníctvom aktívneho odkazu na hlavnej stránke Internetového obchodu a v nákupnom košíku (pred uzavretím zmluvy). Dokument je možné vytlačiť alebo uložiť vo formáte súboru.
  12. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Obchodného poriadku. Zmena neovplyvňuje práva osôb, ktoré zadali objednávku alebo uzavreli kúpnu zmluvu pred vykonaním zmien v Obchodnom poriadku. Predávajúci o plánovanej zmene informuje na stránke obchodu najmenej 30 dní vopred.
  13. Všetky spory vyplývajúce z uzavretej kúpnej zmluvy alebo s ňou súvisiace podliehajú výlučnej jurisdikcii slovenských súdov.
  14. Príslušným súdom na riešenie sporov vzniknutých na základe kúpnej zmluvy je súd podľa sídla zákazníka.
  15. Prílohy k Obchodnému poriadku sú jeho neoddeliteľnou súčasťou.
  16. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, v súlade s týmto Obchodným poriadkom.

 

§ 14. Vznik účinnosti obchodných podmienok

  1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1. decembra 2024 a, s výnimkou ustanovenia odseku 6, sa vzťahujú na zmluvy uzavreté v tento deň a po tomto dni.